Zasady ustalania zamówionej mocy cieplnej przez odbiorcę oraz warunki wprowadzania ich zmian
Wielkość zamówionej mocy cieplnej jest jednym z elementów umowy sprzedaży ciepła. Zgodnie z definicją zawartą w § 2 pkt 15 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 15 stycznia 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemów ciepłowniczych (Dz.U.2007.16.92) przez zamówioną moc cieplną należy rozumieć ustaloną przez odbiorcę lub podmiot ubiegający się o przyłączenie do sieci ciepłowniczej największą moc cieplną, jaka w danym obiekcie wystąpi w warunkach obliczeniowych, która zgodnie z określonymi w odrębnych przepisach warunkami technicznymi oraz wymaganiami technologicznymi dla danego obiektu jest niezbędna do zapewnienia:
- pokrycia strat ciepła w celu utrzymania normatywnej temperatury i wymiany powietrza w pomieszczeniach,
- utrzymania normatywnej temperatury ciepłej wody w punktach czerpalnych,
- prawidłowej pracy innych urządzeń lub instalacji.
Odbiorca zobowiązany jest przestrzegać przepisów Ustawy Prawo energetyczne oraz Ustawy Prawo budowlane wraz z aktami wykonawczymi do tych ustaw, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów regulujących:
- wykonywanie audytu energetycznego,
- wymagań dotyczących ogrzewania i instalacji grzewczych,
- normatywnej temperatury w ogrzewanych pomieszczeniach,
- wymagań dotyczących instalacji ciepłej wody i jej normatywnej temperatury.
Informacje dodatkowe:
- Wniosek o zmianę mocy winien być złożony przez Odbiorcę najpóźniej na 6 miesięcy przed terminem upływu obowiązywania taryfy wraz z uzasadnieniem ( np.: audyt energetyczny, projekt techniczny, itp.).
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do weryfikacji złożonego wniosku.
- Zamówiona moc cieplna ustalana jest przez odbiorcę co najmniej na okres 12 miesięcy, z wyjątkiem pkt. 5.
- Zmiana mocy obowiązywać będzie od dnia wprowadzenia nowej taryfy dla ciepła.
- Jeżeli z faktycznego poboru mocy wynika, że zamówiona przez odbiorcę moc cieplna jest zaniżona w stosunku do potrzeb cieplnych obiektu, zmiana mocy może zostać dokonana przez odbiorcę niezwłocznie po uzgodnieniu z dostawcą.
- Złożenie wniosku nie zwalnia Odbiorcy od uiszczania opłat stałych wynikających z dotychczasowego zamówienia w okresie pomiędzy złożeniem wniosku a wprowadzeniem nowej taryfy.
- W przypadku, gdy Odbiorca zamówi moc niższą od mocy wynikającej z warunków technicznych oraz wymogów technologicznych dla danego budynku, Sprzedawca nie będzie ponosił odpowiedzialności za zakłócenia w dostarczaniu ciepła do obiektów Odbiorcy i nie udzieli przewidzianych upustów
- Przekroczenie zamówionej mocy cieplnej z powodu zwiększenia przez Odbiorcę natężenia przepływu nośnika ciepła powyżej obliczeniowego natężenia tego przepływu wynikającego z zamówienia mocy cieplnej stanowi podstawę do ustalenia przez Sprzedawcę opłat w wysokości wynikającej z tego przekroczenia od pierwszego dnia następnego miesiąca.
Plik w formacie PDF do pobrania:
Zmiana zamówionej mocy cieplnej.pdf (.pdf 48KB)
Szczegółowe informacje – kontakt:
Dział Umów:
Jacek Żuk
tel. 81 44-31-109